maanantai 20. lokakuuta 2008

Joululahjavalvojaiset a la Elisa

olen jouluihminen, mutta joululahjoista olen päässyt melkein eroon, en enää niitä hanki kuin lapsille, ja ehkä miehelle, jos jotain osuvaa tulee vastaan. Jouluvierailuilla jaan kumminkin jotain pientä ja itsetehtyä suklaan sijasta. Liittykää siis lahjavalvojaisiini ja kertokaa, mitä itse teette/annatte.

Kummit, isovanhemmat ja muu suku saa valokuvia lapsista. Kummeille olen antanut kansiot, joihin tulee joka vuosi täydennystä, kuvien lisäksi myös piirustuksia. Lasten kuvista (mutta myös rojusta) olen tehnyt magneetteja. Itse koristellut valokuvakehyksetketkin on kivoja, mies fanitti minua vanhassa valokuva-t-paidassaan pari päivää sitten.

Yhtenä vuonna laitoin pieneen pilttipurkkiin kultaisen kävyn, laitoin joulukangasta kanteen ja silkkinauhaan kulkusen. Purkin kylkeen kirjoitin kultatussilla joulutervehdyksen, ja voi miten suloisia niistä tuli. Seuraavana vuonna jatkoin samalla linjalla, mutta sisälle laitoin joulukahvia. Monet pitävät purkkeja vieläkin esillä joulunaikaan: mieltä lämmittävää :).

Mietin että massapalloista saisi kivoja joulukuusenkoristeita, niitä voisi koristella vaikka sarjakuvilla, aku ankoilla, viivillä&wagnerilla? Juomalaseista tehtiin tuikkukuppeja silkkipaperikoristein, joskus tein hamahelmistä lasinalusia. Seinäkalentereita olen tehnyt itse, nyt ajattelin printata lapsille värityskuvia netistä. Miehelle annoin vieraskirjan, jonka kannet olin itse tehnyt: kankaanpainantaa ja helmikirjailua. Nukeille olen tehnyt vaatteita (myös niiden petiin). Heijastimia olisi kiva yrittää, kransseja olen tehnyt vain itselle.

No niin, antkaapa uusis ideoita: mitä tehdä valokuvista, entä millaisia kierrätysjoulukoristeita teet, teetkö sarjatuotantona lahjasäilykkeitä tai -villasukkia. Puhukaa mun kanssa, pliis :).

2 kommenttia:

Tiivi kirjoitti...

Valokuvia voi siirtää myös kankaalle. Eli vaikka tyynyliinaan. Tai puulle, vaikka vanhaan leikkuulautaan ja ripustaa tauluksi. Viime vuonna itse tehtyä oli mm. huopaiset kaljatölkin "kuoret" pitämään viileyttä. :)

Anonyymi kirjoitti...

leikkuulautataulu=cool, kuin myös jouluoluttölkin viilentäjä:). Elisa